یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
خبر ویژه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۸:۲۱:۳۰

مناقصه ‌حفاری ۲۰ حلقه چاه جدید میدان آزادگان جنوبی
ایران دریلینگ: مجری طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی با اشاره به برنده شدن ملی حفاری در مناقصه حفاری ۲۰ حلقه چاه آزادگان جنوبی گفت: بزودی مناقصه حفاری ۲۰ حلقه چاه دیگر میدان آزادگان جنوبی برگزار ‌میشود. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از شانا، سید محمود مرعشی با اشاره به حضور هشت شرکت در مناقصه حفاری ٢٠ حلقه چاه میدان آزادگان جنوبی، اظهارکرد: پس از ارزیابی‌های فنی و مالی، شرکت ملی حفاری ایران برنده این مناقصه شد. وی با بیان این که شرکت ملی حفاری ایران باید در یک بازه زمانی ٢ ساله حفاری این ٢٠ حلقه چاه را انجام دهد، گفت: براساس برنامه ارائه شده برای انجام این کار، ٦ دکل حفاری فعالیت خواهند کرد.

مرعشی همچنین از برگزاری مناقصه ٢٠ حلقه دیگر از چاه‌های میدان آزادگان جنوبی خبر داد و گفت: این مناقصه میان شرکت‌هایی که در مناقصه ٢٠ حلقه چاه گفته شده حاضر بودند برگزار ‌می‌شود، منتهی شرکت ملی حفاری نمی‌تواند در این مناقصه حضور یابد. محمدرضا تاکایدی، قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران نیز در این باره گفته است که حفاری ۲۰ حلقه چاه جدید میدان آزادگان جنوبی به صورت کلید در دست و ۱۰۰ درصد بر عهده این شرکت انجام ‌می‌شود. شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون در حال تکمیل ۴۰ حلقه چاه آزادگان جنوبی است که پیش بینی ‌می‌شود این پروژه تا پایان آبان‌ماه به پایان رسیده و به کارفرما تحویل شود. ضمن این که به موازات تکمیل این پروژه با هماهنگی کارفرما و کاربست دکل‌ها و تجهیزات مستقر در منطقه عملیاتی آزادگان جنوبی پروژه حفاری ۲۰ حلقه چاه جدید کلید ‌می‌خورد.

به دنبال خلع ید شرکت چینی سی ان پی اسی از میدان آزادگان جنوبی، پیمانکاران ایرانی توسعه این میدان را بر عهده گرفتند، از سوی دیگر شرایط پیش آمده در دوران پسابرجام سبب کاهش هزینه‌های حفاری در این میدان مشترک نفتی شد به نحوی که درسال ٩٣ که مناقصه‌های حفاری چاه‌های آزادگان جنوبی  آغاز شد، هر حلقه چاه ١٢,٥ میلیون دلار واگذار شد در حالی که هم اکنون این رقم به ٧.٥ میلیون دلار کاهش یافته است. در حال حاضر ١٩ دکل در این میدان حفاری کرده و نزدیک به ٢٧٠ هزار متر حفاری از سوی پیمانکاران داخلی صورت گرفته است. براساس پیش بینی‌های انجام شده، برداشت نفت از این میدان تا اواخر سال ٩٧ به ٣٢٠ هزار بشکه در روز رسیده و اهداف فاز نخست توسعه از آن محقق شود. میدان آزادگان جنوبی از جمله میدانهای مشترک نفتی ایران در غرب کارون است که در نزدیکی مرز عراق ( ٨٠ کیلومتری غرب اهواز) قرار دارد، نفت درجای این میدان معادل ٢٥,٣٤ میلیارد بشکه و نفت قابل برداشت آن حدود ٢ میلیارد بشکه با احتساب ضریب برداشت ٨.٢ درصد برآورد شده است.


  کد خبر : 1251
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :